Dietos palauks

sveikadieta.lt sako: – dieta palauks!

Daugeliu atvejų dietos sekina žmogaus organizmą ir rezultate susilpnėja imunitetas. Taip pat, jei giliau pažvelgtume į viršsvorio atsiradimo priežastis, na neskaitant, – jei močiutė, mama, žmona ar vyras taip skaniai gamina, kad neįmanoma atsisakyti nuo nuostabių kvapų ir skonių potyrių, dažnai atrastume ir greičiausiai galėtume konstatuoti faktą, kad svorio padidėjimo priežastimi buvo imuniteto susilpnėjimas, atsiradęs dėl fizinių, emocinių ar psichologinių priežasčių. Tad, norint neapsikrauti bereikalingu svoriu, ar jei jau taip įvyko, ir numesti  keletą nereikalingų kilogramų, pagrindiniu uždaviniu tampa – imuniteto stiprinimas.

raudonas obuolys rankojeIr jeigu Jums vis dėl to rūpi, kaip numesti svorio kitais būdais, darykite tai itin atsakingai. Gera dieta ne tik, kuri leidžia greit atsikratyti svorio. Tiesą sakant, tai nėra pats svarbiausias dietos įvertinimo kriterijus ir yra kur kas svarbesnių, kaip pavyzdžiui, ar „neatšoks“ svoris po savaitės, kitos. Dietos pagrindas turi būti sveika mityba. Ir jei tai gali tapti gyvenimo ir maitinimosi būdu, tai gali turėti ilgalaikį poveikį. Tik subalansuotos dietos dėka atsikratysite to svorio, kuris iš tikrųjų trukdo gyventi.

Keletas svorio metimo administravimo bei motyvacinių patarimų.

1. Žinios yra galia.

Apsiginkluokite žiniomis ir faktais apie sveiką mitybą ir ignoruokite madas, gandus, neįtikėtinas ar per daug įtikėtinas idėjas. Supratimas apie dietas, mitybą, fizinius pratimus ir šių dalykų išmanymas, padės įgyti pasitikėjimą savo sugebėjimais, valia ir lengviau pasieksite savo viršsvorio metimo tikslus.

Ir nežmirškite, kad ilgalaikė svorio kontrolė, – tai sveikos mitybos ir fizinės veiklos praktikavimas ir mėgavimasis visam gyvenimui.

2. Turėkite aiškią motyvaciją

Atraskite ir užsirašykite savo priežastis, kodėl norite numesti svorio. Aiškiai nusistačius priežastis, tai padės geriau pajausti savo įsipareigojimus sau ar, tiksliau, – savo kūnui. Pabandykite įtraukti priežastis, kurios būtų susijusios ne tik su Jūsų kūno išvaizda. Pamąstykite apie priežastis, kaip pavyzdžiui, – jei numesiu keletą nereikalingų kilogramų, galėsiu jaustis pakankamai judriu, ir padarysiu daugiau tokių dalykų, kuriuos norėjau padaryti, arba sumažės mano nugaros ar kojų skausmas. Taip pat tai gali tapti labai naudingais motyvatoriais, jei svorio metimo procesas tapo gana sunkiu ar tikėjimas teigiamais rezultatais susvyravo.

3. Rašykite mitybos dienoraštį

Užsirašant, ką valgėte ir gėrėte, ir su mityba susijusias mintis, padės geriau suvokti savo mitybos įpročius ir problemines sritis. Atpažinus ir supratus procesus, vykstančius organizme, įgijus daugiau informacijos apie save ir savo įpročius, galima pradėti planuoti – kaip optimaliau pakeisti savo mitybą ir geriau kontroliuoti svorio metimo procesą.

Vedant maisto ir maitinimosi dienoraštį,  bet kuriuo metu turėtumėte galimybę pažvelgti į praeitį ir pamatyti, kokia pažanga yra  pasiekta.

4. Nusistatykite realius tikslus

Pradėdami keisti savo mitybos ir fizinio aktyvumo įpročius, nusistatykite keletą nedidelių ir realiai pasiekiamų tikslų. Jei tikslai yra realūs, yra labiau tikėtina, kad pasieksite juos ir sugebėsite išlaikyti jų rezultatus. Tuo pačiu būsite patenkinti savimi ir besitęsianti sėkmė savo ruožtu skatins savigarbą ir pasitikėjimą savimi.