Kaip išvengti rėmens?

Daugiau nei pusę suaugusių žmonių kankina rėmuo. Labai dažnai šio negalavimo priežastis yra vadinamoji gastroezofaginio refliukso liga (GERL), kai maistas iš skrandžio atpilamas į stemplę. Tačiau yra ir kitų dirgiklių, kurie gali sukelti rėmenį, pavyzdžiui, padidėjęs rūgštingumas arba skrandžio gleivinės uždegimas.

Išbandykite keletą patarimų, kurie padės išvengti deginančio rėmens.

•  Rūgšties koncentraciją skrandyje ir stemplėje galite sumažinti, prieš valgį išgėrę stiklinę paprasto vandens.

•  Galite pabandyti „surišti“ rūgšties perteklių skrandyje –   prieš valgį sukramtykite ir nurykite gabaliuką žalios bulvės,  kelis lazdyno riešutus arba nedidelį gabalėlį baltos duonos.

•  Prieš valgį negerkite alkoholinių gėrimų.

•  Gulint skrandžio sultys lengviau patenka į stemplę, todėl atsisakykite įprasto pogulio pavalgius. Geriau pasivaikščiokite arba pastovėkite. Bet jeigu negalite įveikti miego priepuolio, įsitaisykite pusiau sėdėdami, pasidėję po pečiais didelę pagalvę.

•  Kava skatina skrandžio rūgštingumą, tad neverta valgymo  užbaigti puodeliu šio  gėrimo –  jis nepaskatins virškinimo.

•  Atsisakykite naktipiečių – valgymas naktį tik išprovokuoja naują rėmens protrūkį.

•  Prieš miegą verta išgerti stiklinę ramunėlių antpilo (1 šaukštas žolės – stiklinei verdančio vandens) , po to atsigulti ant kairiojo šono.

•  Laikinai  atsisakykite aptemptų drabužių ir diržų. Jie spaudžia pilvą, diafragmą ir sukelia skrandžio sulčių išstūmimą į stemplę. Jei vis dėlto norite būti gracingi,  pavalgę bent atpalaiduokite diržą.

Dietinės mitybos taisyklės

Rėmenį gali išprovokuoti ir kai kurie maisto produktai, pirmiausia –  citrusiniai vaisiai: apelsinai, citrinos, greifrutai, mandarinai. Skrandį dirgina ir riebus maistas: majonezu pagardintos salotos, kepsniai, kreminiai tortai. Jie apsunkina skrandį ir sukelia maisto atpylimą. Todėl po sočių pietų labai dažnai degina rėmuo.

Žinoma, reikėtų atsisakyti prieskonių: acto, česnako bei pipirų (ir raudonųjų, ir juodųjų, ir baltųjų). Be to, atidžiai rinkitės  vadinamuosius šildomuosius prieskonius – gvazdikėlius, cinamoną ir krapų sėklas.

Jei mėgstate sriubas, visus mėsos, žuvies ir grybų sultinius, taip pat kopūstų nuovirus  pakeiskite vegetariškomis ir pieniškomis sriubomis – tai padės neutralizuoti rūgšties perteklių.

Beje, reikėtų žinoti, kad kai kurios daržovės ir vaisiai taip pat sukelia rėmenį. Todėl  reikia saikingai vartoti pomidorų, ropių, kopūstų, agurkų ir obuolių.

Paprastai rėmuo gydomas preparatais, kurie „suriša“ rūgštį, tačiau jie padeda tik laikinai, todėl negaiškite laiko savigydai ir kreipkitės į gydytoją.