Kaip sulieknėti be dietų

Jeigu Jums kyla klausimas, kaip sulieknėti be dietų, ir ar tai įmanoma, atsakymas yra – TAIP. Sulieknėti be dietų tikrai yra įmanoma. Aišku, jeigu dieta nevadinsime, bet kokio nors kiek sąmoningesnio maitinimosi būdo. Ta prasme, jei prieš valgant pagalvojate apie tai, ką yra geriau valgyti ir kaip suvartoti maisto produktai gali įtakoti Jūsų kūno formas.

Gal tuomet, kad būtų aiškiau, reikėtų pasiaiškinti, kas tai yra dieta. Koks yra dietos apibrėžimas? Pažiūrėkime, kaip dietą apibrėžia žodynai:
1. Maisto produktai ir gėrimai, kuriuos įprastai ir reguliariai vartoja žmogus.
2. Reguliuojamas maisto produktų pasirinkimas, esant kokioms tai medicininėms priežastims arba norint numesti svorio.
3. Kas tai pateikta ar patirta pakartotinai (tai vienas iš žodžio „dieta“  apibrėžimų, nesusijusių su maitinimusi. Pavyzdžiui, melodramų žiūrėjimas vakarais tapo tikra merginos dieta).

Tad, sprendžiant iš pirmo žodžio apibrėžimo, dieta galime laikyti bet kokį maitinimosi būdą. Antrą žodžio reikšmę galėtume išskaidyti:
2.a kai vartojamas specialus maistas, sergant kokia tai liga,
2.b kada maitinamasi tam tikrais metodais ar specialiais produktais, kad numesti svorio.
Norėtume įvesti dar vieną žodžio dieta apibrėžimą – sąmoningas maisto produktų, gėrimų pasirinkimas ir vartojimas, suvokiant bei numatant jų poveikį savo protinei, emocinei ir fizinei būklei. Pavadinkime tai – sąmoningu maitinimusi ar sveika dieta.

Tad ar įmanoma sulieknėti be dietų? Tikslesnis atsakymas būtų – įmanoma, atrandant ir praktikuojant sau tinkamą maitinimosi būdą – sau sveiką dietą. Ir ją atrasti galite tik rinkdamiesi maisto produktus ir maitindamiesi sąmoningai – vis giliau ir geriau suprasdami, kaip kiekviena maistinė medžiaga įtakoja Jūsų protinę veiklą, emocijų kaitą ir kūno formas.

sultys-apelsino-griezinele-stiklines

Keletas greitų patarimų.

Gera dienos pradžia – pusė darbo! Nepamirškite į pusryčių meniu įtraukti šviežių vaisių.

Ir idėjos:

Įberkite šviežių vaisių į savo įprastinius dribsnius ar košę, pasigaminkite šviežių vaisių salotų su jogurtu, išspauskite šviežių sulčių, tiesiog suvalgykite obuolį ar bananą. Du užkandžiai + trys valgymai = stabili energija ir nuotaika!

Nebus poreikio persivalgyti, jei nepamiršite tarp pusryčių, pietų ir vakarienės du kartus užkąsti sveikų užkandžių. Penki valgymai per dieną taip pat leis išvengti energijos ir cukraus kiekio kraujyje šuolių – kritimų. Užkandžiams labai tiks baltymų (pieno produktai, liesa mėsa, žuvis) ir žemo glikeminio indekso angliavandenių deriniai (sveiki grūdai, daržovės).

Neriebūs pieno produktai – maistinga, nekaloringa ir skanu!

Trys neriebių pieniškų produktų porcijos per dieną yra pakankamas kiekis užtikrinti dienos kalcio ir vitamino D normą. Jogurtas, varškė, pienas ir kiti pieno produktai taip pat yra puikus baltymų ir fosforo šaltinis.

Dažnai po mažai!

Pertraukos tarp valgymų neturi būti ilgesnės nei 4 valandos.

Daržovės – daug naudos, mažai kalorijų!

Per dieną suvalgykite 5 porcijas daržovių. Tai lengva! Vieną porciją daržovių sudaro 1 stiklinė lapinių daržovių; ½ stiklinės kitokių daržovių.

Daugiau judėjimo kasdien!

Gal į artimiausią parduotuvę galite nueiti pėsčiomis, o lipdami į trečią aukštą nesinaudoti liftu? Šie maži pasikeitimai, žvelgiant iš ilgesnio laiko tarp perspektyvos, duos daugiau naudos, nei retai naudojamas prestižinio sporto klubo abonementas.

Tuščias skrandis ryte – pilnutėlis vakare!

Neišeikite iš namų be pusryčių! Vėluojate? Griebkite bananą,obuolį ar geriamo jogurto indelį! Juos galėsite suvalgyti pakeliui į darbą.

Sveiki grūdai – sveiki laikai!

Į savo valgiaraštį įtraukite ne tik duoną su grūdais ir ruduosius ryžius, bet ir ruduosius makaronus, košes.

Daržovių sriuba + salotos + maža, neriebaus įdaro pica = sveikas maistas!

Trokšti nesveiko maisto? Užsisakyk! Pasirink mažą picą plonu pagrindu! Prieš tai pavalgyk daržovių sriubos be grietinės, o picą valgyk kartu su kalnu šviežių daržovių. Jausiesi sotus, patenkintas, o dieta ilgesnio laiko perspektyvoje nei kiek nenukentės!

Sėkmės lieknėjant!