Kokia nauda iš klūpint ant kelių pozos

Apie 15 metų neformaliai užsiimu joga ir norėjau parašyti straipsnį apie Širšasana asanos naudą. Tai stovėjimo ant galvos poza, atliekama galvą prilaikant delnais, rankos per alkūnes sulenktos ir kūnas, kojos iškeltos aukštyn. Laikas nuo laiko ją praktikuoju. Pažiūrėjau vieną, kitą video, pabandžiau padaryti širšasaną asaną. Jau kelios valandos sėdėjau priešais kompiuterį, tad supratau, kad kūnas gana sustingęs ir reikalingas apšilimas. Pradėjau kiek tai lankstyti kaklo, rankų sąnarius, liemenį, kiek patampyti raumenis. Pabandžiau stotis, kojas keliant į viršų. Grįžau atgal į pozą klūpant ant kelių. Tęsiau apšilimą tampydamas raumenis, lankstydamas sąnarius paprasčiausiai klūpėdamas.

Ir supratau, kokia neišmatuojama nauda yra vien šioje pozoje. Bandžiau surasti, ar yra Hatha jogoje įvardinta ši poza – neradau. Pabandžiau ieškoti nuotraukų, neradau nieko panašaus, kas galėtų iliustruoti šią pozą.

Gal klūpėjimas tapo tabu? Nemadiga ir nepopuliaru? Nežinau. Žinau tik kokią didžiulę naudą, šią pozą praktikuojant, žmogus gali gauti ir turėti.

Daugelis, žmonių, praktikuojančių jogą, pradeda savo kelionę nuo pozų (ne išimtis ir aš), kurios yra neįsivaizduojamai sudėtingos bioenergetiniu ar psichonenergetiniu požiūriu. Šviesmečiai tobulinimosi kelyje skiria paprastą pasiruošimą ir apšilimą pozoje klūpint ir, sakykim, Širšasaną. Bet kam būtų įdomu kokia tai nesudėtinga poza? Pradedantysis nori rezultatų, ir atlikta kuo sudėtingesnė poza sukelia pasitenkinimą. Pradedantysis neįsivaizduoja ir negali suvokti paprasto klūpejimo pozos privalumų, nes: “ – Na kas gi ten gali būti. Nuobodi poza ir tiek“. Tačiau tik praėjęs kelią, ilgą kelią, gali suvokti smulkių dalykų esmę. Gali sugrįžti  ir suvokti pagrindus. Turbūt reikia užlipti ant kalno, kad suprastum tai, kas buvo pakalnėje.

Kadangi neradau nieko padoraus iliustruoti šį straipsnį, teko greitai užmesti kelis eskizus.

klupejimo poza

Šiek tiek paaiškinsiu, nes tai nėra visgi paprastas klūpėjimas. Klaupkitės ant minkštesnio paviršiaus, galima po keliais pasidėti nedidelę pagalvėlę (kas turite problemų su keliais, pasitarkite sus savo gydytoju).

1. Kūnas tiesus, 1 pavyzdyje matote, pečiai kiek sulinkę, taip neturėtų būti. Klūpint reikia palaipsniui temptis, iki Jums optimalaus momento, lyg kūną temptume, paėmę už savo viršugalvio. Tempiame pajausdami, kaip visas kūnas, esantis virš kelių, išsitiesia. Pilvas įsitraukia į vidų, strėnų raumenys įsitempia ir gražiai palaiko stuburą. Kaklas išsitiesia, lyg kabome pasikabinę už savo viršugalvio.

2. Kojų blauzdos atpalaiduotos, pėdos lengvai guli, kaip 1 pvz.. Pėdos yra neteisingai pakilusios 2 pvz..

3. Sudėtingesnis pozos variantas. Iškeltos rankos, ir dabar jau stengiamės rankomis, pirštų galiukais pasiekti kuo toliau. Jaučiame kaip rankos tolygiai išsitiesia. Rankų delnai yra atskirai, ir kitas variantas – delnai kartu sunertais pirštais, tik smiliais, kaip aukščiausiu tašku, siekiame pasiekti kuo aukštesnį tašką erdvėje. Dėmesys stebi viso kūno tempimąsi – nuo kelių iki smilių galiukų.

4. Tempiame rankas į šonus, delnais žemyn ar aukštyn. Kaip variantas gali būti – tempiame rankas, tuo pačiu metu palenga sukant rankas aplink savo ašį. Veidas – žiūrime į priekį ir į vieną, po to į kitą pusę.

5. Geras tempimasis, gal kiek per daug užverstas smakras į viršų, galva tempiasi viršugalviu, ne smakru aukštyn.

6. Blauzdos turėtų būti lygegrečiai viena su kita, ne praskleistos, kaip 6 pvz. Tempiamės į abi puses tolygiai, ne į vieną pusę daugiau, į kitą mažiau.

7. Ne tingiai kabome ant rankų, bet tempiamės.

Fantastinis šios pozos atlikimo poveikis pilvui ir nugaros kitoje pilvo pusėje raumenims ir visai kūno laikysenai. Jei kiekvieną dieną pažaisite su šia poza, Jūsų kūnas išsiteis, taps lengvesnis pilvas ir stipresnė nugara, sėdmenys. Pavadinkime tai -sveiko judesio dieta.

Nepasakosiu apie dvasinę šios pozos esmę, tai kiekvienas atrasite sau pats ar pati. Vienas psichologinis momentas, – kaip aplinkui esantys daiktai, baldai, jei esate kambario viduje, medžiai krūmeliai, jei esate lauke, atrodo žiūrint iš akių lygio, kai esate ant kelių? Ar prisimenate, kaip pasaulis atrodė, kai buvote tokio ūgio? Ar galite patirti, išgyventi tai dabar ir čia?

Šios idėjos yra kilusios iš dvasinės kelionės perspektyvos, tad naudokitės.