Pienas po treniruočių degina riebalus

Kanados mokslininkams atlikus tyrimus paaiškėjo, kad po treniruočių, kaskart išgeriant dvi stiklines pieno, galima greičiau numesti nereikalingus kilogramus.

Eksperimento dalyviai, jauni 18-30 metų vyrai, buvo suskirstyti į tris grupes. Pirmosios grupės nariai po treniruočių išgerdavo dvi stiklines gazuoto vandens, antrosios – dvi stiklines sojų gėrimo, trečiosios – tokį patį kiekį lieso pieno. Po 12 savaičių trukusio eksperimento paaiškėjo, kad gėrusieji pieną neteko maždaug kilogramo riebalų, gazuotą vandenį – apie 400 g, o gėrusių sojų gėrimą svoris nepakito.pieno-stikline-pieva-baltos-ramunes

Vėliau tyrimas buvo atliktas ir su moterimis. McMaster universiteto mokslininkai pranešė jog moterys, kurios gėrė dvi dideles stiklines pieno po svorių kilnojimo pratimų, įgijo daugiau raumenų ir neteko daugiau riebalų nei moterys, kurios gėrė cukraus pagrindu pagamintus energetinius gėrimus.Vienos grupės dalyvės po treniruotės gerdavo 500 mililitrų lieso pieno. Kitos grupės eksperimento dalyvės gėrė gėrimą, kuris atrodė panašiai kaip pienas, bet iš tikrųjų buvo cukraus pagrindu pagamintas gėrimas.

Mokslininkai tikėjosi, kad raumenų masės prieaugis bus didesnis, bet nesitikėjo, kad taip sumažės riebalų kiekis. Tyrimo rezultatai neatsakė į klausimus, kas sukelio riebalinio sluoksnio sumažėjimą. Galbūt tai kalcio, aukštos kokybės baltymų ir vitamino D derinys – visos šios maistinės medžiagos yra pieno sudėtyje.

Dar vienas tyrimas buvo atliktas Tenesio universitete (JAV). 6 mėnesių trukmės klinikinio tyrimo metu mokslininkai nustatė, kad viršsvorio turintys žmonės, kurių maitinimosi planas buvo papildytas trimis, kalciu turtingomis, pieno produktų porcijomis per dieną, neteko daugiau pilvo riebalų nei tie, kurių dieta buvo panaši, tik be dviejų ar daugiau pieno produktų porcijų.

Be to, mokslininkai nustatė, kad kalcio papildai neveikė taip pat gerai, kaip pienas. Kodėl? Jie mano, kad nors kalcis gali padidinti greitį, kuriuo žmogaus organizmas degina riebalus, kiti aktyvūs pieno produktų junginiai (pavyzdžiui, pieno baltymai) teikia papildomą riebalų deginimo efektą.

Tad ar galima padaryti kokias tai išvadas?

Matomai pienas po treniruotės padeda sumažintį riebalų kiekį tiek vyrams, tiek moterims, taip pat pieno produktais papildžius viršsvorio turinčių žmonių maitinimosi planus – dietas. Kokiu būdu ir kurios medžiagos yra veiksnios šiame procese dar nėra aišku. Panašu, kad geriant pieną, gali sumažėti riebalų kiekis, kuris būna sukauptas adipocituose arba riebalų saugojimo ląstelėse. Piene esančios medžiagos taip pat gali padidinti greitį, kuriuo mūsų organizmas suskaido riebalus, kurie jau buvo „padėti saugojimui“. Be to, kalcio poveikis riebalų netekimui yra ryškesnis, kai kalcis yra gaunamas iš pieno, o ne iš paprastų kalcio papildų. Tai greičiausiai dėl papildomų aktyviųjų pieno junginių, kurie dirba kartu su kalciu, padidindami jo poveikį.

Ir dar vienas, galbūt su riebalų deginimu susijęs, pieno gėrimo pliusas.

Didelės koncentracijos elektrolitų kiekis piene – 133 mg natrio ir 431 mg kalio, 250 ml kiekio piene, gali padidinti skysčių susilaikymą organizme ir to pasekoje pagerėti organizmo hidracija – aprūpinimas vandeniu. Galbūt todėl žmogus mažiau nori gerti kitų, kad ir saldžių gėrimų, kurie gali būti svorio padidėjimo priežastimi. Taigi, po fizinio krūvio tikriausiai geriau troškulį numalšinti tiesiog stiklinę pieno.

Kokį pieną turėtume gerti?

Nėra įrodyta, bet gal geriau gerti liesesnį pieną. Jame yra labai mažai kalorijų ir beveik nėra riebalų, bet yra toks pat baltymų, angliavandenių, kalcio ir elektrolitų kiekis, kaip ir riebesniame ar beveik visų, ypač mieste, palaipsniui pamirštamame, naminiame karvės piene.

Tad, pasportavus sporto klube ar parke, troškulį numalšinkite lieso pieno stikline, o jei pabėgiojote kaimo miškelių takeliais ir pievomis, ir močiutė ką tik pamelžė karvutę, išgerkite šilto ir gardaus, tikro pieno puoduką.

Pažymėti: , , , , , ,