Sveikatos patarimai

Sveikatos patarimai remiantis pasaulio patirtimi.

Kenkia aerozoliai

Du milijonai kanadiečių gyvena ypatingai įrengtuose „sveikuose namuose“. Tai padėjo sumažinti susirgimų alergija, egzema, astmos priepuolių, infekcinių ir kvėpavimo takų ligomis, kurias sukelia statybinėse ir apdailos medžiagose esantys chemikalų garai ir cheminės medžiagos, skaičių.

Kanados gydytojai tvirtina, kad jeigu visi žmonės gyventų tokiuose namuose, pacientų, kamuojamų šių negalavimų, sumažėtų bent dvigubai.

Ką galime padaryti mes? Vietoje kilimų – parketas. Taip gerokai sumažėtų naminių dulkių kiekis. Venkite dirgiklių – nenaudokite purškiamų aerozolių, oro gaiviklių.

Daugiau abrikosų

Chunco rajone gyvenančios kinės sulaukia 90 metų. Įvairias ligas įveikti joms padeda abrikosai.

Šie stebuklingi vaisiai ne tik lėtina senėjimą, bet ir slopindami alkio jausmą padeda išsaugoti gražią figūrą. Abrikosuose yra beta karotino, kuris sumažina riziką susirgti vėžiu.

Ką galime padaryti mes? Per dieną suvalgydami tris abrikosus, gausime vitamino A dienos normą. Jo stygius blogina regą, sukelia akių perštėjimą, odos sausumą, nuovargį, silpnina imunitetą. Žmogus, kurio kasdieniame racione trūksta beta karotino turinčių vaisių bei daržovių, greičiau suserga peršalimo ir infekcinėmis ligomis.

Pirmyn į sauną

Suomiams nereikia progos ten apsilankyti. Skirtingai nei Lietuvoje, Suomijoje saunos lankymas – ilgaamžė tradicija.

Kaitinimasis saunoje – neatsie-jama laisvalaikio dalis ir vienas sveikos gyvensenos būdų. Tenykščiai gydytojai tvirtina, kad dėl šio pomėgio suomiai kur kas rečiau serga virusinėmis ligomis, nors ir gyvena šalto klimato sąlygomis.

Ką galime padaryti mes? Jeigu neturite rimtesnių sveikatos sutrikimų (pasitarkite su savo šeimos gydytoju), pamėkite bent retkarčiais kaitintis saunoje. Namų sąlygomis panašų efektą suteiktų vonia su keliais lašais levandos ar citrinų eterinio aliejaus.

Svarbu – sveika mityba

25 metus trukę tyrimai pasauliui atskleidė unikalią Okinavos salos (Japonija) gyventojų dietą.

Kasdien japonai suvalgo 18 skirtingų rūšių produktų, tarp kurių – 10 įvairių vaisių ir daržovių, nuo 7 iki 13 grūdinių kultūrų, žuvies, daug ryžių. Nevalgoma keptų ir sūdytų produktų.

Toks racionas 80 proc. sumažina riziką susirgti širdies bei kraujagyslių ligomis, dvigubai – sėklidžių ir storosios žarnos vėžiu. Čia gyvena keturis kartus daugiau nei Vakarų šalyse šimtamečių.

Ką galime padaryti mes? Pakeisti mitybos įpročius į sveikesnius.

Pasitiki gydytojais

Australai laikomi viena sveikiausių tautų pasaulyje.

Dėl pažangaus medicininio aptarnavimo jie sėkmingai kovoja su rimčiausiomis ligomis. Šios tautos atstovų ilgaamžiškumo paslaptis – reguliarūs vizitai pas gydytojus, sveikatos patikrinimai.

Ką galime padaryti mes? Pajutę pirmuosius bet kurios ligos požymius, kreipkitės į gydytojus. Kontroliuokite arterinį kraujospūdį, stebėkite apgamus, reguliariai tikrinkite krūtis.

Kokosai – sveika

Nemaža dalis meksikiečių valgius gamina tik su kokosų aliejumi.

Šios rūšies aliejus neleidžia cholesteroliui nusėsti ant kraujagyslių sienelių, mažina cukraus kiekį kraujyje, turi antibakterinių, antivirusinių ir priešgrybelinių savybių. Pastebėta, kad jis palankiai veikia skydliaukę.

Ką galime padaryti mes? Vietoje įprasto aliejaus vartokite kokosų. Jeigu tai darysite taupiai, patiekalų skoniui tai neturės įtakos.

Česnakas – vaistas

Prancūziškuose patiekaluose česnako kur kas daugiau nei mūsų. Todėl šios šalies žmonės rečiau miršta nuo arterinės hipertenzijos.

Česnakas gelbsti nuo daugelio ligų. Tūkstantmečius jis naudojamas kaip puiki imunitetą stiprinanti, nuo peršalimo ligų sauganti priemonė. Česnakas mažina cholesterolio kiekį kraujyje, neleidžia susidaryti trombams. Jame yra medžiagos alicino, gerinančio kraujo cirkuliaciją visame organizme.

Ką galime padaryti mes? Savo kulinarinę knygą papildykite receptais, kuriuose gausu česnako. Jeigu nepatinka jo skonis, patiekalams ruošti naudokite česnakų aliejų. Taip gydomųjų česnako savybių spektrą gausite be specifinio kvapo ir skonio.

Padeda draugai

Tyrimais patvirtinta, kad dėl savo komunikabilumo italai persišaldo rečiau nei kitų tautybių žmonės.

Manoma, kad noriai bendraujant su tėvais, sutuoktiniu, kaimynais, kolegomis, draugais ir savo vaikų bendraklasiais, tikimybė susirgti peršalimo ligomis sumažėja net 46 proc.

Mūsų sąmonėje įsišaknijusi nuomonė, kad žmonių susibūrimo vietose įvairios infekcijos greičiau plinta. Tai ne visada tiesa. Bendravimas suteikia teigiamų emocijų, taip stiprindamas imunitetą. Įrodyta, kad vieniši žmonės, pesimistai serga dažniau už laiminguosius ir optimistus.

Ką galime padaryti mes? Skirti daugiau laiko draugams. Norėdami susipažinti su naujais žmonėmis, užsirašykite į šokių, kalbų, piešimo, jogos ar kitus kursus.

Stenkitės darniai gyventi su savo partneriu – laiminga santuoka sustiprina sveikatą!

Sveikatą lemia ne tik genetika, bet ir taisyklingas gyvenimo būdas.

Sveikatos patarimai kiekvienam jei norite ilgai gyventi:

  • sveikata rūpinkitės nuo mažens. Yra daugybė ligų, kurios išryškėja metams bėgant, tačiau jų šaknys – vaikystėje;
  •  visur jauskite saiką;
  •  nestorėkite, kad neapsunkintumėte organizmo veiklos ir nepagreitintumėte senėjimo proceso;
  •  įtampa ir dirglumas kenkia širdžiai ir nervų sistemai, todėl dažniau šypsokitės;
  • aktyviai ilsėkitės, judesių stygius skatina kai kurias ligas;
  •  miegokite mažiausiai 7-8 valandas per dieną. Miegas grąžina jėgas ir dažnai gydo geriau nei vaistai;
  • nerūkykite ir nepiktnaudžiaukite alkoholiu;
  •  dirbkite fizinį darbą, kuo ilgiau būkite ore;
  •  skirkite laiko pomėgiams – tai padeda atsipalaiduoti ir paįvairina gyvenimą;
  • vertinkite kiekvieną gyvenimo akimirką ir nenusiminkite.